TARPTAUTINĖ MOKSLINĖ-PRAKTINĖ KONFERENCIJA „MOKINIŲ, TURINČIŲ SPECIALIŲJŲ UGDYMO(SI) POREIKIŲ, SOCIALINĖS-EMOCINĖS GEROVĖS UŽTIKRINIMAS INDIVIDUALIZUOTO UGDYMO PROCESE“

     Naujus metus Klaipėdos „Medeinės“ mokykla pradėjo solidžiai – sausio 5 d. šalies ir užsienio specialistai susirinkomedeine_logo į mokslinę-praktinę konferenciją, kurioje buvo dalijamasi mokinių, turinčių specialiųjų ugdymo(si) poreikių, individualizuoto ugdymo teorinėmis įžvalgomis, naujausiais tyrimų rezultatais, ugdytojų patirtimi.
Didžiausias dėmesys konferencijoje buvo skiriamas socialinės-emocinės gerovės užtikrinimui kitokiam vaikui, kuris, pasak Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos Ugdymo ir kultūros departamento Švietimo skyriaus vedėjo pavaduotojos Virginijos Kazakauskienės, yra mokyklos pridėtinė vertė, nes jis skatina mokytojus nuolat mokytis, tobulinti ir atnaujinti kompetencijas, taikyti netradicinius ugdymo metodus, ieškoti naujų lavinimo būdų.
Svečiai iš Liepojos specialiosios internatinės mokyklos pristatė individualaus ir integruoto darbo su mokiniais, turinčiais nežymų ir vidutinį intelekto sutrikimą, ypatumais, pademonstravo komandinio darbo privalumus, apžvelgė specialiųjų mokymo priemonių, skirtų komunikacijos lavinimui, teigiamas savybes ir trūkumus. Beje, konferencijoje dominavo pranešimai būtent komunikacijos lavinimo temomis. Tai rodo, kad šis klausimas šiuo metu yra ypač aktualus specialiųjų poreikių vaikų ugdyme.
Konferencijos dalyviai dalijosi žiniomis apie augmentinę ir alternatyviąją komunikaciją; pristatė kalbos lavinimo ir žodyno turtinimo priemonę „Žodžių lietus“; pademonstravo socialinių istorijų naudą ne tik ugdant vaikus, bet ir koreguojant jų elgesį, padedant atsikratyti įvairių baimių, mokant reikšti emocijas; supažindino su kaniterapija, ergoterapija, muzikos ir piešimo terapijomis; pristatė „Pojūčių pasaulio“, dienos centro „Kelias kartu“ veiklas; suteikė galimybę virtualiai dalyvauti gydomosios mankštos, projektinių veiklų, individualizuotų užduočių ir mokymo priemonių kūrimo užsiėmimuose.
Konferencijos moderatorė Ulijana Petraitienė, pristatinėdama arba apibendrindama pranešimus, visos konferencijos metu profesionaliai teikė informaciją apie jos vadovaujamoje Klaipėdos pedagoginėje psichologinėje tarnyboje teikiamas paslaugas, veiklas ir naujoves.
Pertraukų metu vykę stendinių pranešimų pristatymai vaizdžiai supažindino su palankių edukacinių aplinkų kūrimo individualizuoto ugdymo procese pavyzdžiais.
Mano pranešimo tikslas buvo supažindinti konferencijos dalyvius su nemokamais IKT įrankiais bei programomis ir pademonstruoti, kaip galima sukurti vizualiai panašias, tačiau siekiančias skirtingų tikslų, įgyvendinančias skirtingus uždavinius ir mažinančias neįgaliųjų socialinę atskirtį užduotis. Konferencijos dalyviams pristačiau 4 IKT įrankius, padedančius individualizuoti ugdymo procesą.
     Pirmasis įrankis – Maze Maker (Labirinto sudarytojas). Vieni labirintus mėgsta, kiti jų nekenčia dėl sudėtingumo. Žinodama labirintų naudą smulkiosios motorikos, mąstymo lavinimui, gebėjimų orientuotis erdvėje ugdymui, juos dažnai įtraukiu į mokomąją veiklą, nes naudojantis šiuo įrankiu galima pagaminti skirtingus labirintus. Todėl mano mokiniai perskaitę pasaką, pavyzdžiui, apie nedorą lapę, užgrobusią kiškio namelį, mielai padės ilgaausiui pereiti labirintą ir saugiai grįžti į namus, kadangi jiems nereikės nuryti nuoskaudos patekus į neįveikiamo labirinto aklavietę.
Antrasis įrankis – Word Search Puzzle (Žodžių išbraukymo galvosūkis). Juo parengtos užduotys padeda plėsti žodyną, lavinti kalbą, atmintį, pastabumą. Naudojantis šiuo įrankiu taip pat galima parengti vizualiai vienodas įvairaus sudėtingumo užduotis.
Viena mėgstamiausių mano programų Word Clouds (Žodžių debesys). Jų yra labai daug, paprastesnių nei mano pristatoma, tačiau aš skaidrėse demonstruojamą programą renkuosi dėl figūrų ir paveikslėlių įvairovės. Kitos programos siūlo kelias tradicines geometrines figūras, širdelę, eglutę, automobilį ir pan. Šioje programoje yra labai didelis spalvotų ir nespalvotų paveikslėlių ir simbolių pasirinkimas, o jei vis dėlto nerandu nieko tinkamo, programa leidžia įsikelti savo paveikslėlį.
Ketvirtoji mano pristatyta IKT programa – Edpuzzle (Edukacinė dėlionė). Nukopijavau ir į skaidres įkėliau titulinį puslapį, kuris sako, kad Edpuzzle yra lengviausias kelias sudominti mokinius pasitelkiant video filmus. Ši programa leidžia įkelti bet kokius filmus, juos karpyti, ištrinti garsą, įkelti savo komentarus balsu ir kurti apklausas. Skaidrėse demonstruoju du apklausos būdus: pirmasis skirtas specialiųjų poreikių turintiems vaikams, kada reikia pasirinkti teisingą atsakymo variantą, antroje nuotraukoje esantis klausimas prašo mokinių įrašyti atsakymus patiems. Jei vaikams sunku kartu dirbti klasėje, užduotį galima atlikti namuose. Programos privalumas – galimybė mokytojui matyti prisijungusių mokinių skaičių, atliktų užduočių rezultatus.
Norisi tikėtis, kad konferencijos dalyviams mano pasisakymas suteikė naujų žinių ir paskatins papildyti pamokas šiomis programomis parengtomis užduotimis.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s