Paskelbta fonetika, Metodinės priemonės

LIETUVIŲ KALBOS GARSAI IR RAIDĖS

Fonetikos skyrių pabaigus, liko daug priemonių ir idėjų, kuriomis norisi pasidalinti su jumis. Mokant vaikus suvokti žodžių garsinę sudėtį, garsų ir raidžių santykius, efektyviau mokomasi tarties ir rašybos. Todėl džiugu, kad internete galima rasti daug užduočių, skirtų abėcėlės pažinimui, kalbinės klausos lavinimui, tarties klaidų šalinimui, rašybos įgūdžių formavimui. Siūlau pasinaudoti mano ir kitų mokytojų parengtomis priemonėmis, kurios fonetikos mokymąsi pagyvins spalvingais paveikslėliais, neįprastomis užduotimis, linksmais žaidimais.

Abėcėlę pakartoti galima medžiojant margučius arba kolegų iš Jungtinės Karalystės sukurtu trumpu žaidimu abėcėlė.

Ilgųjų ir trumpųjų balsių, dvibalsių ir dvigarsių skyrimui savo mokiniams sukūriau garsų kabyklas. Buvo nelengva teisingai sukabinti žodžių korteles, tačiau smagu ir neįprasta.

Garsų diferencijavimui pradinukų mokytojos labai mėgsta rengti užduotis su išdykėlių pelyčių pagalba: Ilgųjų ir trumpųjų balsių diferencijavimas 1–2 kl. , Balsiai i-y-u-ūBalsių i-y diferencijavimas. Privalote į savo pamokas įtraukti ir šią smagią priemonę apie balsius ir priebalsius!

Rašybos mokymuisi, pasinaudodama mokytojos iš Rusijos sukurtu šablonu, parengiau užduotį… futbolo aikštėje!

Patikėkite, pasitikrinti rašybos žinias smagiau žaidžiant, nei rašant.  Todėl ruošdamasi priebalsių asimiliacijos mokymui, net suplojau iš džiaugsmo radusi Prahos lituanistinės mokyklos mokytojos Eglės Raudonikienės filmukus 😀

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s